نخستین نمایشگاه صنعت مالی در قزوین گشایش یافت 

نخستین نمایشگاه صنعت مالی با حضور جمعی از مسوولان و مشارکت کنندگان در شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین گشایش یافت. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت مالی گفت: متاسفانه در اقتصاد ایران ابزار‌های مالی بیشتر به بانک منوط متصل بوده و اقتصاد ما بانک محور است.

علی رحمانی افزود: بسیاری از صنایعی که در قزوین مستقر هستند نمی‌توانند تامین مالی از طریق بورس انجام دهند چراکه گمان می‌کنند خرید و فروش سهام یک شرکت به عنوان سرمایه گذاری است در صورتی که با این کار می‌توانند به تامین مالی تولید کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید با احتیاط وارد حوزه رمز ارز‌ها شد، اظهار کرد: بانک‌ها باید شعبه‌هایی در خارج از کشور برای بخش‌های مالی که در کشور‌های همسایه ایران چرخش می‌کنند، داشته باشد تا بتوانیم بخش خدمات که بخش کوچیکی است را توسعه دهیم.

این مسوول با اشاره به اینکه در استان قزوین سیستم بانکی عملکرد مناسبی دارد، افزود: امیدواریم که بانک‌ها بتوانند منابع جدید جذب کنند چراکه تأمین مالی محدوده و مرز استان نمی‌شناسد.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت مالی با محوریت بورس، بانک، بیمه و رمز ارزها، بستر مناسبی برای آشنایی علاقه‌مندان با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان فراهم می‌کند.

احمد خورگامی افزود: در این نمایشگاه نمایندگانی از سیتم‌های بانکداری، کارگزاری‌های بورس، بیمه‌های تجاری و غیرتجاری و شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه رمز ارز‌ها و سرمایه‌گذاری در قالب ۲۵ غرفه از استان‌های تهران، اصفهان و قزوین مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌ها و مزیت‌های اقتصادی استان قزوین اعم از فعالیت واحد‌های صنعتی و پتانسیل کشاورزی استان، مشاوره به مردم در راستای سرمایه‌گذاری مناسب و هدایت سرمایه‌های عموم به حوزه‌های تولید و رونق کسب و کار، یکی از نیاز‌های ضروری است.

به گفته این مسوول، نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت مالی از امروز ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین دایر خواهد بود.
وی یاد آور شد: همچنین در برنامه‌های جانبی این نمایشگاه روزانه کارگاه‌های آموزشی مرتبط با فضای بازار سرمایه با حضور اساتید و بزرگان بازار بورس ایران به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار